Site yönetimi seçimi yönetmeliği

Site yönetimi seçimi kaç yılda bir seçilir?

Site yönetimi kaç yılda bir seçilir? Site yönetimi için seçilen site yöneticisi veya site yönetim kurulu, kat malikleri genel kurulu toplantısında seçiliyor. Söz konusu kat malikleri genel kurul toplantıları ise, yılda bir kez yapılıyor.

Site yönetim seçimleri nasıl yapılır?

Yönetici veya yönetim kurulu, kat maliklerinin, hem sayı hem arsa payı bakımından çoğunluğu ile seçilir. Yönetici veya yönetim kurulu kat malikleri arasından seçilebileceği gibi, kat maliki olmayan kimseler arasından da seçilebilir.

Site yönetimi nasıl iptal edilir?

Site yönetimi ile ilgili yasal esaslar Kat Mülkiyeti Kanunu'nda düzenleniyor. Kanuna göre site yönetiminin feshi mümkün olabiliyor. Usule aykırı olarak seçim yapılmışsa kat maliklerinden herhangi birinin açacağı dava üzerine yönetim feshediliyor. Kat malikleri toplanarak yeni yönetimi oluşturuyor.

Var olan site yönetimi nasıl değiştirilir?

Yönetici, kat maliklerinin, hem sayı hem arsa payı bakımından çoğunluğu tarafından atanır. Yönetici her yıl kat malikleri kurulunun kanuni yıllık toplantısında yeniden atanır; eski yönetici tekrar atanabilir.

Site yönetimi 2 yıllığına seçilir mi?

Site yönetimi iki yıllığına seçilir mi sorusunun cevabı şu şekilde; Anagayrimenkulle ilgili tüm yönetimi sağlayan site yöneticisi yönetim planına çoğunluk kararı ile bir madde eklenmiş ise iki yıllığına da seçilebilir.

Site yönetimine aday çıkmazsa ne olur?

Kat malikleri anagayrimenkulün yönetiminde anlaşamaz veya toplanıp bir yönetici atayamazlarsa, o geyrimenkulün bulunduğu yerin sulh mahkemesince, kat maliklerinden birinin müracaatı üzerine ve mümkünse diğerleri de dinlendikten sonra, gayrimenkule bir yönetici atanır.

Site yönetimi zorunlu mu?

Site yönetimi kurmak zorunlu mu? Apartman yönetimi ile ilgili hükümler Kat Mülkiyeti Kanununun 34. maddesinde ele alınmıştır. Kanuna göre bir binada sekiz ya da sekizden fazla bağımsız bölüm olduğu takdirde, söz konusu apartmanda yönetimin oluşturulması zorunlu kılınıyor.